
Klantcase met Mail to Pay: Start met vroegsignalering
Om de schuldenproblematiek een halt toe te roepen is er een wijziging in de wet doorgevoerd die vroegsignalering verplicht stelt. Vroegsignalering kan via twee partijen: BKR en Inforing.
Veel handmatige handelingen
Deze partijen verzamelen de schulden per klant en zetten deze door naar de juiste gemeente voor verdere bemiddeling. Vesteda voorzag veel handmatige handelingen ten gevolge van deze aanpassing.
Automatiseren middels directe koppeling Inforing
Samen met Vesteda heeft Mail to Pay de overdracht naar Inforing kunnen automatiseren. Hiertoe is een extra stap toegevoegd aan de huurincassoflow van Vesteda. Alle hiervoor in aanmerking komende huurders worden in de werkbak “Inforing” geplaatst. Deze werkbak biedt Vesteda een extra controle mogelijkheid waarbij eventuele uitzonderingen kunnen worden uitgesloten worden van een overdracht aan Inforing. Voor de automatische overdracht heeft Mail to Pay een koppeling met Inforing gerealiseerd. Deze koppeling stuurt alle benodigde data van de huurders door naar Inforing. Inforing stuurt vervolgens een bevestiging van de verwerkte gegevens terug naar Vesteda.
Aantal handmatige handelingen teruggedrongen tot het minimum
Dankzij de directe koppeling met Inforing en de extra stap in de flow van Vesteda is het volledige aanmeldproces naar Inforing geautomatiseerd. Zelfs de mogelijkheid voor de klant om zich af te melden van vroegsignalering is in de oplossing meegenomen. De medewerkers van Vesteda dienen enkel nog een korte controle op de overdracht uit te voeren.