Gebruik van Cookies

Aareon gebruikt cookies om de werking van haar websites zo goed mogelijk aan te passen aan de wensen van haar bezoekers.
Wanneer u gebruikmaakt van de Aareon-websites, gaat u akkoord met het plaatsen van deze cookies.

logoAareon

ADigitalSolution

Nieuws
Nieuws > Overig nieuws

Aareon Digital Solutions ook voor commerciële vastgoedmarkt

In april 2017 is Kalshoven Automation onderdeel geworden van Aareon Nederland. Met deze overname heeft Aareon Nederland een belangrijke positie in de markt van commercieel vastgoed verwezenlijkt.

Sindsdien wordt er achter de schermen hard gewerkt om onze gezamenlijke krachten te bundelen en innovatieve IT-oplossingen te maken die volledig geïntegreerd zijn en elkaar versterken. Wij doen dit onder de noemer: Aareon Digital Solutions. Eén van de eerste resultaten van deze samenwerking is het aansluiten van het commercieel vastgoedbeheer softwarepakket, REMS, op het digitale platform Mareon. Vanaf nu kunnen leveranciers werkopdrachten uit REMS rechtstreeks ontvangen en verwerken in hun eigen systemen.

Digitaal samenwerken met leveranciers in REMS

Steeds meer leveranciers willen digitaal kunnen communiceren met hun opdrachtgevers voor het accepteren, plannen en gereedmelden van werkzaamheden. Vaak komen zij echter met eigen oplossingen waardoor er een veelvoud aan koppelingen dreigt te ontstaan. Dit is in de praktijk moeilijk beheersbaar en bovendien zijn de integratiekosten hierdoor hoger dan wenselijk is. Zijn er dan niet slimmere methoden voor samenwerking? Wij vonden van wel. Door de vastgoedmanager via REMS aan te sluiten op het digitale platform Mareon kunnen leveranciers vanaf nu werkopdrachten rechtstreeks (elektronisch) ontvangen en verwerken in hun eigen systemen. Mareon ondersteunt de SALES Standaard, de ketenstandaard voor de bouw- en installatiebedrijven.

Deze nieuwe ontwikkeling resulteert in een volledig geïntegreerd proces van verzenden, ontvangen, verwerken en gereedmelden van werkopdrachten. Daarnaast biedt dit ook de mogelijkheid om de factuur in diverse formaten (UBL 2.1 of 2.2, SI-UBL of SEeF (Standaard Energie eFactuur)) volledig automatisch en elektronisch te ontvangen en verwerken in REMS. Door deze nieuwe manier van werken kunnen werkopdrachten en facturen zonder tussenkomst van menselijk handelen in de ERP-systemen van alle betrokkenen worden verwerkt. Dit levert pas echt veel efficiency op voor alle betrokkenen en bovendien een aanzienlijke tijds- en kostenbesparing.

Aareon Digital Solutions

De oplossingen van Aareon Digital Solutions kenmerken zich door de hoge mate van inzetbaarheid. Ongeacht het door u gebruikte ERP-systeem zijn onze oplossingen te gebruiken. Wij zorgen daarvoor door het toepassen van de “common datastore” en Digital Platform.

Aareon Digital Solutions zorgen voor efficiënte oplossingen voor medewerkers, klanten, leveranciers en partners. Ze stellen organisaties in staat om onafhankelijk van plaats, tijd en apparaat te kunnen werken. Of het nu gaat om vragen stellen, informatie raadplegen, gegevens uitwisselen of bewerken. Oftewel het menselijk handelen binnen de werkzaamheden en processen ondersteund door digitale toepassingen en oplossingen. Maar het gaat nog een stap verder. Want ook de directe interactie tussen systemen, zonder tussenkomst van menselijk handelen, maakt onderdeel uit van het domein van Digital Solutions.

Onder invloed van technologische, economische maar ook sociale impulsen is deze - niet te stuiten - verandering ingezet. Het ERP-systeem (b)lijkt in veel gevallen niet meer de voor de hand liggende plek om informatie in op te vragen, toe te voegen of te bewerken. Het betrouwbaar opslaan van deze informatie en data daarentegen wel. Echter de toegang tot deze informatie vindt meer en meer op andere wijzen plaats. Met de smartphone en de tablet via apps en portalen of door systemen van derden die onderling rechtstreeks informatie uitwisselen. Niet alleen tijdens kantooruren maar 365 dagen per jaar en 24 uur per dag. Dat vraagt om aanpassingen in de ICT-omgeving en in de manier van samenwerken.

Als gevolg daarvan zien we de werkzaamheden van zowel back- als frontofficemedewerkers zich verplaatsen in de procesketen naar de klant, naar partners of leveranciers én naar de medewerker, die het werk op locatie uitvoert.

Resumé

Met de integratie van Mareon en het UBL-platform zetten we een belangrijke stap in het digitaal ondersteunen van de ketenintegratie en biedt dit uw organisatie verschillende voordelen zoals hogere productiviteit en kwaliteit, lagere kosten door tijdwinst en meer efficiency.

Heeft u naar aanleiding van dit artikel vragen, neem dan vrijblijvend contact op met Bart Kalshoven of Eelco Martherus op telefoonnummer (020) 606 8 606.

to top