Gebruik van Cookies

Aareon gebruikt cookies om de werking van haar websites zo goed mogelijk aan te passen aan de wensen van haar bezoekers.
Wanneer u gebruikmaakt van de Aareon-websites, gaat u akkoord met het plaatsen van deze cookies.

Medewerkers

Magazine
Nieuws > Overig nieuws

Hoe voel jij je op je werk vandaag?

“Bij de naam van ons bedrijf gaat er hopelijk al een belletje rinkelen. “Hoe voel jij je op je werk vandaag?”

Een gesprek met Jan Pronk (CTO) en Martin Meulenkamp (CEO) van 2DAYSMOOD.

“Bij de naam van ons bedrijf gaat er hopelijk al een belletje rinkelen. “Hoe voel jij je op je werk vandaag?” Dat is de vraag die wij dagelijks aan talloze medewerkers stellen via onze real-time meetmethode van medewerkersbetrokkenheid en werkgeluk. Door op een snelle, simpele en data-gedreven manier inzicht te bieden in stemming, tevredenheid en betrokkenheid helpen we organisaties een continue feedback loop met medewerkers te creëren. Als resultaat bouwen zij aan een positief werkklimaat. Dat is volgens ons de allerbelangrijkste voorwaarde om als medewerker te kunnen presteren en als bedrijf te floreren!”

Anonieme tool

“Wij kunnen directie, HR, teamleiders en de individuele medewerker continu inzicht bieden in hoe men zich voelt tijdens het werk en wat hen specifiek motiveert (drijfveren). We vervangen daarmee het traditionele medewerkerstevredenheidsonderzoek, dat een kostbare momentopname is, en vaak totaal zijn doel mist. Onze anonieme tool is simpel en snel in gebruik, 15 seconden per week, maar sterk wetenschappelijk onderbouwd. In de toekomst zullen we de data en feedbackanalyses die we verzamelen met onze tool, koppelen aan de KPI’s van een bedrijf. Zo kunnen we de impact van werkgeluk óók in de eigen cijfers zichtbaar maken. Zonder dat soort bewijsvoering loop je toch net iets vaker tegen een muur aan als (HR) directeur. Hoe logisch en wetenschappelijk onderbouwd het effect van medewerkersbetrokkenheid ook is.”

Jan Pronk en Martin Meulenkamp van 2DAYSMOOD
Jan Pronk en Martin Meulenkamp van 2DAYSMOOD

E-learning

Jan: ‘’Binnen onze tool bieden we een uitgebreide e-learningomgeving voor medewerkers en managers. Deze staat vol met tips en kennis om jezelf als professional te ontwikkelen vanuit een basis van bevlogenheid. Bijvoorbeeld: tips om met stress om te gaan, soft skills die je zelf kunt trainen voor meer werkgeluk, of best practices over het meten van medewerkerstevredenheid. Ik houd me weliswaar meer bezig met de technische kant, maar onze organisatiepsycholoog, strategic happiness expert en diverse onderzoeksstagiairs zorgen voor zeer nuttige content. Dit soort kennis delen we overigens ook in whitepapers en blogs. Natuurlijk ook op dit mooie platform!”

Martin: ‘’Dagelijks spreek ik met HR-directeuren of -managers uit verschillende industrieën. Over extensieve cultuurveranderingen, maar ook over de hele praktische uitdagingen van medewerkersbetrokkenheid en duurzame inzetbaarheid. Ik adviseer ze vaak om van hun eNPS (employee Net Promotor Score) de belangrijkste KPI te maken. Breng nou eerst eens in kaart in hoeverre jouw medewerkers ambassadeurs zijn van je eigen organisatie. Met die informatie als startpunt kun je gaan kijken waar de pijnpunten liggen, de succesfactoren, en hoe je die kunt verbeteren en maximaliseren.”

Tips Jan: “Zorg dat je altijd weet wat je team motiveert en probeer dit zelf positief te beïnvloeden. Mijn focus ligt op HR-productontwikkeling, -analytics en -metrics. Dus áls je tools gebruikt, zorg er dan voor dat ze ‘ultragebruiksvriendelijk’ zijn! En vergeet ook niet face-to-face (of tijdens een potje tafeltennis) aan je medewerkers te vragen hoe het met ze gaat.”

Martin: “Ik sluit me helemaal aan bij Jan. En dit hoeft echt niet veel tijd te kosten. De beste resultaten boek je door kort maar regelmatig met elkaar van gedachten te wisselen. Want alles wat aandacht krijgt groeit.”

to top