Gebruik van Cookies

Aareon gebruikt cookies om de werking van haar websites zo goed mogelijk aan te passen aan de wensen van haar bezoekers.
Wanneer u gebruikmaakt van de Aareon-websites, gaat u akkoord met het plaatsen van deze cookies.

Magazine
Nieuws > Overig nieuws

Integrale klantbenadering bij Aareon

Al vrij vroeg leren we dat samenwerken loont. Immers samenwerken is productief en geeft een voorsprong.

De sterke kan leunen op de creatieveling. Schaalgrootte geeft een economisch voordeel. Dat ligt uiteraard allemaal achter het samensmelten van de verschillende bedrijven in een krachtig Aareon. Maar al dit moois kunnen we niet zomaar bereiken en zaken moeten op elkaar afgestemd en georganiseerd worden om het voordeel dat bedacht is ook te kunnen realiseren.

Als het samenwerken niet lukt, gaan de geplande voordelen ook niet komen. Bij de ontwikkeling van producten weten we elkaar inmiddels goed te vinden. Solutions zijn geïntegreerd en maken over en weer gebruik van dezelfde data om tot de juiste informatie te komen.

Inmiddels zijn we al weer enkele jaren als één Aareon aan de slag waarbinnen diverse business units de producten en diensten op elkaar hebben afgestemd en naar de vastgoedmarkt brengen. Dit gebeurt momenteel vanuit 6 business units:

Iedere business unit ontwikkelt software of diensten gericht op vastgoedorganisaties. Dit brengt met zich mee dat er in zijn uiterste vorm wel 5 of 6 accountmanagers van Aareon bij één organisatie over de vloer kunnen komen. Maar dat we ook diverse verschillende overeenkomsten en SLA-afspraken hanteren.

Diverse klanten hebben aangegeven dat processen hierdoor langs elkaar lopen en dat ze op zoek zijn naar optimalisatie door juist de geïntegreerde oplossingen met een central econtactpersoon te kunnen bespreken. Ze verwachten van ons dat we onze interne en externe processen op elkaar afstemmen en optimaliserene.

Begin 2018 zijn we een project gestart om er voor te zorgen dat we eind 2018 klaar zijn om onze klanten vanuit één overeenkomst en SLA te bedienen. Daarnaast zijn we er ook mee begonnen om de klanten vanuit de salesorganisatie met een centraal accountmanagementperspectief te bedienen. Na de vakantieperiode is er een opleidingsprogramma van start gegaan waarbij de accountmanagers getraind worden in de oplossingen van de overige units. Naast accountmanagers hebben we in ieder businessunit ook een salesconsultant die de oplossingen in detail kan toelichten en laten zien.

Door de salesorganisatie boven de units te plaatsen, vertegenwoordigt het huidige accountmanagement-team de verschillende Aareon-belangen bij onze klanten en prospects. Dit schept duidelijkheid en geeft richting aan onze verantwoordelijkheid om de samenwerking ten uitvoer te brengen en het bedoelde voordeel voor onze relaties mee te realiseren!

Hero de Klaver
Commercieel directeur Aareon

to top