Gebruik van Cookies

Aareon gebruikt cookies om de werking van haar websites zo goed mogelijk aan te passen aan de wensen van haar bezoekers.
Wanneer u gebruikmaakt van de Aareon-websites, gaat u akkoord met het plaatsen van deze cookies.

Simplifa

Magazine
Nieuws > Overig nieuws

Simplifa GmbH digitaliseert het liftbeheer

Simplifa structureert, optimaliseert en beheert liftportefeuilles. Zij positioneren zich als een neutrale schakel tussen de eigenaar van de liftsystemen, de gebruikers van de liftsystemen en de lift service bedrijven.

Simplifa als partner van Aareon.

Simplifa kan het volledige beheer van de installaties overnemen. Zij onderhandelen ondermeer voor u over zo goed mogelijk voorwaarden voor het onderhoud. Doordat centraal wordt ingekocht levert dit inkoopvoordelen op.

Zij regelen ook de communicatie met servicebedrijven én de huurders in geval van storing. Door dat Simplifa haar oplossing via de Aareon Smart World in het algemeen en via het Smart Connect Platform in het bijzonder integreert, heeft u altijd de relevante en benodigde informatie voorhanden. Via dit platform wordt er ook met huurders gecommuniceerd in geval van een storing of bij onderhoudswerkzaamheden. De huurder wordt dan middels het klantportaal, de huurderapp of een ander kanaal op de hoogte gesteld over de storing of de termijn dat de lift niet beschikbaar is.

Nieuwste technologieën.

In de praktijk werkt Simplifa met de nieuwste technologieën die in het product de digitale “Elevator Twin” zijn gecombineerd tot een complete oplossing. Enerzijds wordt de lift volledig gefotografeerd met behulp van 360°-foto’s en -video’s en virtueel gereconstrueerd. Via deze “interactieve” afbeelding kan per onderdeel de bijbehorende handleiding of technische instructie worden opgeroepen.

Sensornetwerk

Anderzijds legt Simplifa een sensornetwerk aan over de bestaande technische architectuur van de lift en vangt het de sensorgegevens en akoestische signalen op die naar de Simplifa Cloud worden verzonden. Daar worden de gegevens geëvalueerd met behulp van algoritmen voor “machine learning” om op die manier onderhoud te kunnen voorspellen. Tevens worden de resultaten van de gegevens in een dashboard gepresenteerd aan de operator en de liftmanager.

Tegelijkertijd wordt het gevirtualiseerde liftsysteem bijna in real-time verrijkt met specifieke gegevens uit deze sensor gegevens. De digital “Elevator Twin” die op die manier ontstaat wordt in een volledig geautomatiseerd proces met een druk op de knop of door het synchroniseren van bestaande ERP-systemen beschikbaar gesteld aan alle belanghebbenden.

Strategisch

Simplifa’s strategische oriëntatie als neutrale partij onderscheidt zich duidelijk van andere marktpartijen. Dit komt zowel eigenaren, gebruikers als servicebedrijven ten goede. Technisch gezien biedt het bedrijf met de digitale Elevator Twin een oplossing die technische en commerciële onduidelijkheden kan oplossen en uniek is in de markt.

Hierdoor bespaart Simplifa voor haar klanten niet alleen gemiddeld 30% aan kosten, maar draagt Simplifa ook bij aan een efficiëntere inzet van specialisten. Men is optimaal voorbereid voor een klus waardoor onnodige ritten – omdat pas ter plekke de storing geëvalueerd kon worden én het gebrek aan informatie over de installatie – tot het verleden behoren.

Simplifa heeft al een groot aantal installaties in beheer en mag grote en bekende bedrijven tot haar klantenkring rekenen.

to top