Gebruik van Cookies

Aareon gebruikt cookies om de werking van haar websites zo goed mogelijk aan te passen aan de wensen van haar bezoekers.
Wanneer u gebruikmaakt van de Aareon-websites, gaat u akkoord met het plaatsen van deze cookies.

Support
Servicedesk

Support

Vragen? Raadpleeg altijd eerst onze gebruikersinformatie!

Hieronder zetten we voor u op een rijtje welke gebruikersinformatie wij aanbieden voor de verschillende Aareon-oplossingen.

Tobias AX

Help

De help verschijnt wanneer u in Tobias AX op drukt. Doet u dit vanuit een specifiek programma, dan verschijnt direct de help die bij dit programma hoort en ziet u de plaats daarvan in de inhoudsopgave. U hoeft daardoor zo weinig mogelijk zelf te zoeken. De help van Tobias AX is opgebouwd volgens de administratieve processen van woningbouwcorporaties en is altijd beschikbaar voor alle modules van Tobias AX. Zo kunt u vanuit iedere module eenvoudig doorklikken naar de helponderwerpen van een andere module. Voor de programma's die tot de standaardfunctionaliteit van Microsoft Dynamics AX behoren, blijft gewoon de help van Microsoft Dynamics AX beschikbaar.

Documentatie bij updates

Wij leveren viermaal per jaar een nieuwe feature-update op met daarin nieuwe functionaliteit en foutoplossingen. U vindt deze op ons extranet. In de notes kunt u nauwkeurig nalezen welke aanpassingen in de feature-update zijn opgenomen. We maken het volgende onderscheid:

  1. Notes: Hierin vindt u een functionele beschrijving van de aanpassingen, afgestemd op u als gebruiker van de desbetreffende modules en programma’s. Bij grote aanpassingen ontvangt u bovendien een apart instructiedocument met meer uitleg.
  2. Applicatiebeheernotes: Bij sommige aanpassingen is een specifieke actie door een beheerder nodig om de wijzigingen in de werking door te voeren. De aanpassingen waarbij dit het geval is, hebben wij per soort actie voor u verzameld in de applicatiebeheernotes. Deze zijn verdeeld in:
    • Aanpassingen autorisatie
    • Technisch beheer (met name de installatie van componenten/koppelingen)
    • Uit te voeren acties (jobs, nieuwe/gewijzigde parameters, enz.)
    • Informatie ter kennisgeving
  3. Notes webservices en views: De wijzigingen in webservices en views hebben wij apart voor u benoemd, zodat u dit document desgewenst aan externe partijen kunt doorgeven (in het kader van koppelingen).
  4. Excel-overzicht: In dit overzicht kunt u snel zien welke aanpassingen in de update zijn opgenomen en eventueel filteren op bijvoorbeeld categorie of melder. Wanneer nodig leveren wij in de periode tussen de feature-updates tweewekelijks quality-updates op via ons extranet. Hierbij treft u notes en applicatiebeheernotes aan.

Tobias 365

Voor de notes hanteren we dezelfde opzet als bij Tobias AX. De help komt binnenkort beschikbaar.

Fox-suite en Mareon

De Fox-producten werken dusdanig intuïtief, dat wij geen gebruikersdocumentatie beschikbaar stellen.

Trace & Treasury

Vanuit de Trace & Treasury-applicatie kunt u rechtstreeks de documentatie opvragen via het menu rechtsboven in beeld. U vindt hier de releasenotes van de verschillende servicepacks. Daarnaast kunt u vanaf deze locatie steeds meer handleidingen (pdf-bestanden) van Trace & Treasury 2.0 downloaden.

to top