
Workspaces in Tobias 365
Terwijl de eerste pilotpioneers de transitie van Tobias AX naar Tobias 365 ervaren, begint het nieuwe Tobias steeds meer te leven. Ook bij Aareon op de dagelijkse werkvloer. De nieuwe ontwikkelingen maken enthousiast en we vertellen dan ook graag over de nieuwe mogelijkheden binnen Tobias 365.
Op dit moment zit er tussen die nieuwe mogelijkheden één die ik graag hier aan u voor wil stellen: de werkgebieden (workspaces) en het nieuwe dashboard. Of hoe Tobias 365 uw werk overzichtelijker en inzichtelijker gaat maken!
Procesgerichte werkgebieden
Het vertrekpunt binnen Tobias 365 is het nu volledig geïntegreerde dashboard waar elke medewerker zijn eigen werkgebieden vindt, afgestemd op zijn rol en werkprocessen. En volledig geintegreerd betekent: geen rollencentrum meer, maar een binnen Tobias 365 gerealiseerd startpunt met zorgvuldig ingerichte werkgebieden met precies die tools die nodig zijn om efficient en procesgericht te werken binnen Tobias 365.
Praktijkvoorbeeld
Laten we voor een praktisch voorbeeld eens inzomen op de mogelijke taken van een medewerker op de afdeling Incasso. Voor deze medewerker is geen dag hetzelfde: verschillende werkzaamheden moeten zich continu worden uitgevoerd: de schuldbewaking, het aanmanen, inzicht in saldi, maar er zijn ook altijd ad-hoc werkzaamheden zoals belactiviteiten en het maken van betalingsregelingen. Gelukkig kent deze medewerker feilloos de weg binnen Tobias AX. Als er overzichten nodig zijn voor meer inzicht dan wordt er gegoocheld met filters en exports naar Excel en is de benodigde informatie snel gevonden. Tussendoor de telefoon opnemen en een nieuwe betalingsregeling afsluiten? Geen enkel probleem. Toch kosten het bij al die werkzaamheden tijd om overzicht en inzicht te krijgen en te behouden. Wat is mijn werkvooraad? Wat is de situatie van de klant die ik aan de telefoon heb? Maar ook: hoe lever ik snel de juiste data aan voor de kwartaalrapportage van mijn afdeling?
In Tobias 365 wordt het voor deze medewerker een stuk makkelijker en ook leuker. Op het dashboard of de startpagina staan straks verschillende werkgebieden, bij voorkeur voor elk werkproces één. Met een muisklik opent het werkgebied en krijgt de medewerker een overzichtspagina met daarop alles wat nodig is voor het overzichtelijk uitvoeren van het werkproces. Verschillende tegels geven in één oogopslag een overzicht van de workload of laten je eenvoudig een handeling starten.
In het midden van de pagina geeft lijstwerk de mogelijkheid om direct een specifieke klant of situatie op te zoeken en van daaruit aan de slag te gaan. Vergaande integratie met Power BI zorgt vervolgens voor inzichten die interactief gebruikt kunnen worden. Maar dit allemaal alleen als het werkproces hierom vraagt. Want elk werkgebied is met zorg ingericht en sluit volledig aan op de behoefte van de rol die bij het werkproces hoort.

Complete basisset
Wij presenteren u bij transitie of implementatie met trots een uitgebreide basisset aan werkgebieden. Deze werkgebieden kunnen eenvoudig aangepast worden aan de specifieke kenmerken van uw eigen werkprocessen en zullen direct tijdens de verkenning een belangrijk onderdeel vormen bij de overgang. Op deze manier kan iedereen snel en eenvoudig de weg vinden en precies die data inzichtelijk hebben, die nodig is voor snel, efficient en prettig werken in Tobias 365.