(Cloud) supportspecialist

(Cloud) supportspecialist

Het succes van Aareon Cloud Services wordt bepaald door een ieder van ons. Jij als onze nieuwe Cloud Support Specialist bij Aareon Cloud Services krijgt dan ook de ruimte en begeleiding om jezelf te ontwikkelen tot de expert in jouw vakgebied. Jij bent en blijft succesvol, doordat je de ruimte krijgt om te blijven ontwikkelen en meer te leren over onder ander Microsoft 365, Azure en Technisch Applicatie Beheer van de producten die door Aareon Nederland worden geleverd. Niet alleen aan het begin van je carrière binnen Aareon Cloud Services, maar altijd. Door de goede sfeer en jouw behulpzame collega’s heb je de ruimte om ideeën aan te dragen en samen mooie successen te behalen. 

Wat krijg jij van ons?


  • Een startsalaris tussen € 2.600 en €3.800, afhankelijk van de ervaring die je meeneemt.

  • Een jaarcontract met uitzicht op een vast contract.

  • Een gericht ontwikkelprogramma voor Young Professionals dat jou helpt groeien in je functie.

  • Ruimte om jezelf te ontwikkelen door middel van cursussen en opleidingen.

  • In totaal 27 verlofdagen en je kunt 15 dagen per jaar bijkopen bij een fulltime dienstverband.

  • Hybride werken, een vrije invulling van je werkplek, je kunt op één van onze kantoren werken en vanuit je huis. Beide werkplekken worden gefaciliteerd.

  • Jaarlijks organiseren we een zomerfestival voor Aareon Nederland, activiteiten via de personeelsvereniging en vrijdagmiddagborrels.

Onze beloften aan jou:

Analyseren van binnengekomen foutmeldingen vanuit vastgoedklanten, is de foutmelding niet duidelijk, dan neem je contact op met de klant om door te vragen tot de melding helemaal helder is.


Onderzoeken en daarbij het reproduceren van de doorgegeven foutmelding om de oorzaak te achterhalen.


Oplossen, samen of met hulp van jouw collega’s van development. Afhankelijk van de fout in het systeem ben jij degene die de fout kan repareren of jouw collega’s van development.


Adviseren van de klant wanneer de fout is opgelost. Je licht telefonisch of per mail toe waar de fout zat en adviseert de klant in het gebruik van onze software.


In jouw functie ben je de schakel tussen klant, consultant en development, bewaak jij de openstaande processen en houd je de klant op de hoogte van de status. Je draagt dan ook een grote verantwoordelijkheid voor een goed lopend proces.

Jij als Cloud supportspecialist wordt blij van


  • Het bieden van remote support aan onze klanten.

  • Oplossen van issues en verzoeken bij onze klanten en deze documenteren.

  • Up to date houden van onze klanten met hulp van telefoon, mail en chat om samen tot een juiste oplossing te komen.

  • Meewerken aan en opzetten van verschillende projecten.

  • Beheren en testen van onze IT-omgevingen in Microsoft 365 en Azure.

  • Verzorgen van Technische Applicatie Beheer op de geleverde applicaties van Aareon Nederland.

  • Distribueren van software naar klanten

  • Ruimte voor persoonlijke ontwikkeling en groei en verbeteren van je vakkennis.

Hierin herken jij jezelf


  • Minimaal een afgeronde MBO-opleiding met een relevante studierichting.

  • Werkervaring binnen het vak is een pré.

  • Je bent communicatief vaardig in het Nederlands en Engels

  • Je bent leergierig en analytisch, wat maakt dat je een goed oog hebt voor details.

  • Het voelt voor jou goed om in een team te werken en je kunt ook zelfstandig uit de voeten

  • Jij bent te omschrijven als flexibel, proactief en initiatiefrijk

  • Jij deelt met ons de mening dat het vanzelfsprekend is om resultaat- en klantgericht te werken de focus ligt op kwaliteit.

Onze Aareon beloften aan jou


  • Balans - Wij bieden een werkomgeving waarin je een optimale balans tussen privé en werk kunt creëren.

  • Waardering – Een passende beloning voor het werk wat je doet.

  • Flexibiliteit – Je kan zelf invulling geven aan een aantal arbeidsvoorwaarden, afgestemd op jouw behoeftes. Dit kan gaan om bijvoorbeeld extra mogelijkheden voor verlof of werken in deeltijd.

  • Sociale zekerheid – Wij bieden gunstige voorwaarden en verzekeringen op het gebeid van beloning, pensioen en verzuim.

  • Ontwikkeling – Volop ruimte om je persoonlijke ontwikkeling vorm te geven waarbij de focus ligt op groei en kwaliteit.


Als supportspecialist bieden we jou de ruimte om jezelf te ontwikkelen en te groeien tot je beste zelf. Wij stomen je klaar voor het werk als Microsoft supportspecialist. We zorgen dat je goed op de hoogte bent van de bedrijfsprocessen bij onze klanten en vertellen je alles over onze producten. 

Bij Aareon Cloud Services werken? Waarom zou je dat willen?

Wat maakt Aareon een fijne werkgever? Wat zorgt ervoor dat onze medewerkers zich elke dag met plezier inzetten voor Aareon? En bovenal, wat maakt dat de gemiddelde contractduur op 11,5 jaar staat en alleen maar stijgt? Dit hebben we onze eigen medewerkers gevraagd, want wie kan jou een beter beeld geven dan onze eigen medewerkers?


Cloud Engineer Andy: ‘De cultuur binnen Aareon Cloud Services is professioneel, deskundig, maar ook nuchter, informeel en laagdrempelig. Dit creëert een fijne werksfeer waarbij iedere collega in zijn of haar kracht wordt gezet!’


Cloud SupportSpecialist Prajeban: ‘Er wordt hier op een professionele manier met het werk en met elkaar omgegaan, en dat in een informele setting; het beste van beide werelden dus!’

Wil je ons beter leren kennen?

Uit onderzoek blijkt dat vrouwen solliciteren als ze aan 100% van de eisen van een vacature voldoen waarbij dat percentage bij mannen een stuk lager ligt namelijk op zo’n 60%. Wij nodigen iedereen uit te solliciteren, ongeacht religie, geaardheid, geslacht, leeftijd, beperking of andere kenmerken, ook als je niet 100% aan alle eisen voldoet.

Snel solliciteren? Mail je cv naar vacature@aareon.nl. Bij vragen kun je contact opnemen via 088-242 0 242.