2025

Menselijkheid en logica als fundament voor groei

Published on (NL) 03 Nov 2025

In een dynamische en competitieve markt is het essentieel om niet alleen strategisch te denken, maar ook dicht bij de menselijke factor te blijven. Bas Joosten, Head of M&A & Strategy (Mergers & Acquisitions) bij de Aareon Group, deelt zijn inzichten over hoe zijn team binnen een groeiend bedrijf de balans bewaart tussen efficiëntie, logica en menselijkheid.

‘Common sense’


Common sense is een belangrijke leidraad in onze aanpak,” legt Bas uit. “We groeien als organisatie, maar willen tegelijkertijd menselijk blijven en de juiste beslissingen nemen voor onze klanten.” Volgens Bas is dit niet altijd de eenvoudigste weg, maar wel de meest duurzame. “Uiteindelijk wint dat altijd. Het is misschien niet het meest simpele verhaal, maar het is wel het beste verhaal.”


Buy & Build: groei met impact


Binnen Aareon speelt de Buy & Build-strategie een cruciale rol in verdere expansie. Door gerichte overnames worden bedrijven geïntegreerd en versterkt, terwijl ze hun eigen identiteit en ondernemerschap behouden. Bas: “We geloven sterk in de empowerment van ondernemers. Door hen te ondersteunen met de juiste middelen en expertise, kunnen zij blijven innoveren en groeien.”


Deze aanpak leidt niet alleen tot versterking van de organisatie, maar biedt ook aanzienlijke voordelen voor klanten. “Door synergiën te benutten en technologieën slim te combineren, kunnen we onze klanten beter bedienen met innovatieve en efficiënte oplossingen,” voegt Bas toe.


Competitie en succes als drijfveren


Op de vraag of winnen belangrijk voor hem is, antwoordt Bas resoluut: “Ja, er zit een stukje competitie in. Je besteedt minimaal de helft van je wakkere tijd aan werk, dus dan is het belangrijk dat je het doet met mensen die je leuk vindt en dat je er goed in bent.” Competitie speelt een natuurlijke rol in het bedrijfsleven, en Bas benadrukt hoe trots hij is op de prestaties van zijn team. “Goede bedrijven kunnen altijd meerdere kopers vinden, maar ik ben er trots op dat we nog nooit een deal hebben verloren die we echt wilden doen. Uiteindelijk kunnen we altijd goed uitleggen waarom Aareon de beste optie is voor de ondernemer, de werknemers, en de klanten!”


Toekomstgericht en klantgericht


Met een blik op de toekomst blijft Bas gefocust op het verder versterken van de positie binnen Nederland en Europa. “We hebben nog ontzettend veel potentie om te groeien en sterker te worden voor onze klanten. Door logisch en menselijk te blijven, bouwen we aan duurzame relaties en langdurig succes.”