Overzicht oplossingen
Het ERP voor woningcorporaties
Real Estate Management System
De beste online tool voor woningverhuur en -verkoop
Eenvoudig sturen op vastgoed en financiën
Digitale archivering en casemanagement
Het moderne werken van vandaag
Klant aan het roer
Facility Management Informatie Systeem
Ketenintegratie voor vastgoedbeheerders
Slimme software voor VvE-beheer
Van data naar informatie
Innovatieve fieldservice
Productfamilie
Volledig in control
Een bron, een waarheid
Gebruiksvriendelijke betalingsoplossingen
Onderhoud & duurzame planning
User experience, apps en portalen
Partnersysteem
Sectoren
Sociaal vastgoed
Commercieel vastgoed
Connect
Over Aareon
Nieuws & blogs
Support
Aareon.ai Digital Workforce
Slimme digitale collega’s die je werk écht makkelijker maken
Ga naar
Oplossingen
Een nieuwe functie, nieuwe verantwoordelijkheden en dezelfde energie om klanten verder te helpen. Patrick Posthuma begon in 2021 bij Aareon als financieel consultant en maakte begin 2024 de stap naar klantsuccesmanager. In dit artikel vertelt hij over zijn ontwikkeling, de kansen die hij kreeg, en waarom hij zich bij Aareon snel thuis voelde.
Van accountancy naar consultancy
Na een aantal jaar in de accountancy besloot Patrick het roer om te gooien. “Ik merkte dat ik vooral energie haalde uit het klantcontact en het adviseren. In mijn vorige functie kwam dat er te weinig uit, dus ging ik op zoek naar iets wat daar beter bij aansloot. Consultancy bij Aareon bleek een logische en mooie stap.” Die overstap beviel direct. “De eerste maanden vlogen voorbij. Het voelde alsof ik er al jaren werkte, en dat had veel te maken met de warme ontvangst en de betrokken collega’s.”
De stap naar klantsuccesmanager
Sinds januari 2024 is Patrick werkzaam als klantsuccesmanager. Een rol waarin hij het klantcontact uitdiept na afronding van implementatieprojecten. “Mijn taak is onder meer om de klant na oplevering actief te blijven begeleiden. Denk aan periodieke evaluaties, het formuleren van doelen of het inplannen van aanvullende ondersteuning. Soms op procesniveau, soms op strategisch vlak.”
Zijn financiële achtergrond komt hierbij goed van pas. “Ik begrijp hoe processen werken, bijvoorbeeld bij factuurverwerking, maar als klantsuccesmanager kijk je breder: het gaat om het volledige gebruik van onze oplossingen en hoe we samen met de klant zorgen voor blijvend resultaat.”
Samenwerken, groeien en impact maken
Wat Patrick typeert, is zijn enthousiasme om mensen verder te helpen. “Of je nu als consultant of klantsuccesmanager werkt – uiteindelijk draait het erom dat je waarde toevoegt. Soms door advies, soms door structuur, soms gewoon door goede communicatie.”
De samenwerking binnen Aareon noemt hij een belangrijke succesfactor. “De organisatie voelt ondanks de omvang heel toegankelijk. Je merkt niet dat je in een grote, commerciële organisatie werkt – iedereen staat naast elkaar. Of je nu starter bent of al jaren meedraait, het draait om wat je bijdraagt.”
Dat blijkt ook uit zijn doorgroei. “Ik heb nooit het gevoel gehad dat ik eerst jaren ervaring moest opbouwen voordat ik mocht doorgroeien. Het gesprek over mijn ambitie begon al snel. Samen met mijn leidinggevende heb ik gekeken waar mijn kwaliteiten lagen, en wat bij mij past. Daaruit kwam deze nieuwe functie voort.”
Trots op resultaten
Als consultant heeft Patrick al veel klanten ondersteund. Eén project in het bijzonder blijft hem bij: “Bij een klant waar ik als financieel consultant betrokken was, bleek er meer hulp nodig dan vooraf gedacht. Uiteindelijk heb ik veel meer kunnen betekenen dan enkel financieel advies. Alles viel op z’n plek, en nu ben ik daar klantsuccesmanager. Dat voelt als een logische voortzetting van een goede relatie.”
Aareon als werkgever: ruimte voor initiatief
Tot slot: hoe zou Patrick Aareon omschrijven als werkgever voor mensen die overwegen om consultant te worden? “Als een organisatie waar je kansen krijgt. Als je weet wat je wil en initiatief toont, zijn er volop mogelijkheden. Je wordt serieus genomen, krijgt begeleiding waar nodig en je kunt je ontwikkelen in de richting die bij je past.”
Zijn advies aan nieuwe collega’s? “Neem de tijd om de oplossingen en de organisatie goed te leren kennen. Gebruik je inwerkperiode om te groeien en wees niet bang om te vragen. Als je laat zien wat je kunt, is er hier veel mogelijk.”
van: Astrid Oosting, Corporate communication, design & events
Maak je gebruik van deze website, dan zetten wij cookies op je apparaat om de gebruikerservaring te verbeteren. Bekijk ons privacybeleid.
Cookies hebben we nodig om onze website voor jou te optimaliseren.
We gebruiken Hubspot om ons te helpen de website te verrijken met extra functies en om het online aanbod te verbeteren met behulp van verzamelde statistische gegevens over bezoeken aan de website en gegevens over gebruikersgedrag (tracking). Daarom stellen we het op prijs als je de bijbehorende cookies en tracking accepteert.
Technische cookies zijn essentieel om het websitebezoek modern en veilig te laten verlopen en om geïntegreerde diensten zoals klantenlogin en trainingsregistraties goed te laten functioneren. Daarom kan je technische cookies niet deactiveren.
Gedetailleerde informatie is te vinden op de pagina Privacy, waar je cookies en tracking kunt in- of uitschakelen onder privacy-instellingen.
Technical
Hubspot