2025

Samen bouwen aan succes: het partnerprogramma van Aareon

Published on (NL) 01 Dec 2025

Het partnerprogramma van Aareon – Aareon Connect - is in de afgelopen jaren uitgegroeid tot een krachtige motor voor samenwerking en innovatie. Vanuit de overtuiging dat je samen verder komt dan alleen, is er een netwerk ontstaan waarin technologie, dienstverlening en menselijke relaties samenkomen. We spraken met Arie van der Deijl, partnermanager bij Aareon, over het ontstaan, de ontwikkeling en de kracht van dit programma.

Van pionier tot verbinder


Arie van der Deijl is als medewerker van het eerste uur nauw verbonden met de geschiedenis van Aareon Nederland. “Ik was medewerker nummer 7,” vertelt hij met trots. “Bijna vanaf het begin ben ik betrokken en heb ik in de loop der jaren veel verschillende functies bekleed. Maar de rol van partnermanager past me het beste, omdat het draait om verbinding en samenwerking – iets wat me enorm aanspreekt.”


Hoe het begon: het ontstaan van Aareon Connect


Aareon Connect is niet van de ene op de andere dag ontstaan. “In het begin werkten we incidenteel samen met partijen die iets toevoegden aan onze dienstverlening,” legt Arie uit. “Maar gaandeweg merkten we dat er veel meer mogelijk was als je die samenwerkingen structureel organiseert. Zo ontstond het idee om een echt partnerprogramma op te zetten, waarin we duidelijke afspraken maken, gezamenlijke doelen formuleren en elkaar actief versterken.” Wat begon als een kleinschalig initiatief, is inmiddels flink gegroeid. “Begin 2023 werkten we samen met zo’n 11 tot 12 partners. Inmiddels zitten we op 31 partners, en eind 2025 willen we doorgroeien naar zo’n 40. Die groei zegt iets over de relevantie en het succes van het programma.”


Strategisch of regulier: heldere partnerstructuur


Binnen Aareon Connect zijn er twee soorten partnerschappen: strategische partners en ‘gewone’ partners.



  • Strategische partners zijn organisaties waarmee Aareon een langdurige, diepgaande samenwerking aangaat. Deze partners leveren structurele waarde aan klanten, zijn nauw betrokken bij productontwikkeling of integraties, en spelen vaak een rol in gezamenlijke marktbenadering.

  • ‘Gewone’ partners – beter gezegd: reguliere partners – werken samen met Aareon op specifieke thema’s of functionaliteiten. Ze voegen waarde toe voor klanten binnen een bepaald domein, zonder dat er persé een strategische afhankelijkheid is.


Arie licht toe: “Beide typen partners zijn voor ons belangrijk. Het verschil zit ‘m in de intensiteit en breedte van de samenwerking, maar de basis is altijd dat we elkaar aanvullen en versterken.”


POM als voorbeeld van duurzame samenwerking


Eén van de langstlopende en meest succesvolle samenwerkingen is die met POM (voorheen Mail to Pay). “Dat is een partner waarmee we echt gegroeid zijn. We versterken elkaar al jarenlang en hebben veel waarde gecreëerd voor klanten door onze gezamenlijke oplossingen,” zegt Arie. “Het laat zien hoe een samenwerking duurzaam kan zijn en tegelijk vernieuwend blijft.”


Meer dan zakelijk: de menselijke maat telt


Volgens Arie draait een goed partnerschap niet alleen om techniek of euro’s. “Ik geloof niet in een samenwerking zonder klik. Je moet elkaar wat gunnen en goed met elkaar kunnen omgaan. Ik heb met al mijn partners goed persoonlijk contact – dat is voor mij essentieel. Want pas dan kun je echt op elkaar bouwen.”


De kracht van verbinding: de partnerdag


Een belangrijk moment waarop al die relaties samenkomen, is de jaarlijkse Aareon Connect partnerdag. “Vorig jaar organiseerden we die voor het eerst, en het was een groot succes,” vertelt Arie enthousiast. “Wat ik prachtig vond om te zien, is dat partners die elkaar nog niet kenden, met elkaar in gesprek raakten en zelfs nieuwe samenwerkingen aangingen. Dat is precies wat we willen bereiken: een netwerk waar niet alleen Aareon in het midden staat, maar waar ook onderlinge verbindingen ontstaan.”


Toekomstgerichte groei


Met een duidelijke visie en een sterke basis kijkt Aareon vooruit. “We willen blijven groeien, niet alleen in aantal partners, maar vooral in de diepgang en kwaliteit van onze samenwerkingen,” aldus Arie. “Uiteindelijk draait het om het leveren van meerwaarde aan onze klanten. En dat kunnen we het beste samen doen.”